San Francisco, Yosemite park en Sequoia park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu San Francisco, Yosemite park en Sequoia park - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu

San Francisco, Yosemite park en Sequoia park

Door: Jolein Berbers

Blijf op de hoogte en volg jose

15 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sequoia

Halloootjes,

Ik hoor jullie al denken: héhé eindelijk horen we weer iets! Sorry dat lag niet aan ons, maar aan de verre oorden waar we in terecht zijn gekomen...
Nergens hier is ook maar enige verbinding, laat staan Wifi.
Maar nu hebben we het dan eindelijk voor elkaar dus kunnen jullie genieten van onze laatste ervaringen:

Zondag 12 juli 2015:
Dit was onze laatste dag in San Francisco. Eigenlijk hadden we het wel een beetje gezien met de stad dus we besloten om maar niet zoveel te ondernemen. Sochtends zijn we toch maar ergens anders wezen ontbijten dan bij Happy Donut, maar dit bleek ook niet zo'n groot succes. Als je hier toast met ei besteld, waarvan je verwacht dat ze daar écht niks ongezonds van kunnen maken, dan bewijzen ze hier wel het tegendeel. De toast smeren ze namelijk heerlijk 10x in met boter zodat het vet er vanaf druipt als je het op eet. Tot zo ver ons heerlijke ontbijt. De terugweg vonden we een supermarkt en besloten we om voor de rest van de tijd maar brood met beleg te kopen, zodat we zelf ons ontbijt kunnen maken. Voor de rest van de dag vonden Eline, Lotte en ik het wel een goed idee om nog wat winkels in te duiken. Mama vond dit ook een goed plan. Papa besloot om deze keer toch maar bij het hotel te blijven om aan het zwembad te liggen. Zodoende hebben we onze laatste dag in San Francisco winkelend en zonnend gespendeerd. In de avond hebben we voor de laatste keer een diner gehad bij ons in het hotel en nog een gezellig potje gekaart.

Maandag 13 juli 2015.
Deze dag begon lekker vroeg omdat we onze reis gingen vervolgen naar Yosemite park. Pap en mam moesten in de ochtend de auto ophalen waar we deze drie weken in rond zullen rijden. Ondertussen zorgden wij drie ervoor dat alle koffers gepakt waren en beneden stonden te wachten. En ja hoor, daar zagen we papa al aankomen in een joekel van een auto (een Ford SUV heb ik me laten vertellen). Ik denk dat je er wel 10 personen in kwijt kunt en dus was er zeker genoeg ruimte voor al onze koffers en spullen. Om 2 uur smiddags kwamen we aan in ons motel dicht bij Yosemite park. Dit was toch wel even wennen: van de drukke stad naar de wildernis met alleen maar bomen, rotsen, insecten en andere beesten. We kregen te horen dat onze kamer nog niet klaar was, dus besloten we om eerst het park te bezoeken. Yosemite park staat bekend om haar mooie watervallen en rotswanden. Je kon met een pendelbus door het hele park vervoerd worden en bij elk punt kon je uitstappen om rond te lopen en te genieten van de natuur. De watervallen waren mooi om te zien en Lotte, Eline en ik zijn bij wat rotsen naar beneden geklommen om het water te voelen wat uit de watervallen komt, dit was ijskoud! De rest van de dag hebben we over het park rondgelopen en om een uur of 7 was iedereen helemaal gaar van de lange reis en het verre lopen, dat we terug zijn gegaan naar het motel. Hier hebben we onze spullen uitgepakt en zijn we uit wezen eten bij een pizza restaurant. Bij dit pizza restaurant serveren ze de grootste pizza's die ik ooit heb gezien en daarbij hadden we aan 2 pizza's nog veel teveel!

Dinsdag 14 juli 2015
Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan om onze tocht te vervolgen naar Sequoia park. Onderweg hebben we al ontzettend veel mooie dingen gezien: we kwamen allereerst door een soort cowboy dorp en later zag je allemaal alleenstaande kleine huisjes op bergtoppen of in de bossen, waarvan je je niet voor kunt voorstellen hoe mensen daar kunnen leven. Ik vraag me af of ze überhaupt wel gas, water of licht hebben (laat staan verbinding of wifi?!?!). Deze keer besloten we om niet eerst naar het motel te rijden maar eerst het park te bezoeken. Sequoia park staat bekend om de grootste bomen van de wereld en om haar beren. Onze missie van vandaag: op de foto met een mega boom en een beer spotten! Ik kan jullie met blijdschap vertellen: dat is allebei gelukt! Je kunt je niet voorstellen hoe groot deze bomen zijn: ze hebben gemiddeld een doorsnede van 12 meter en zijn gemiddeld 85 meter hoog. De meeste bomen zijn wel 1700 jaar oud en je hebt minimaal 20 mensen nodig die elkaars handen vastpakken om een cirkel te vormen om de boom. Zo, dat waren wel genoeg bomenfeitjes voor nu. Nu over de beren: we bezochten een open grasveld om beren te spotten en we hadden er al snel een paar gevonden: een kleine baby beer was in een boom geklommen en was goed te zien. Papa en mama stonden ondertussen te grazen (doen beren dat?) in het gras. Dit was echt ontzettend mooi om te zien en de beren waren helemaal niet bang! Na al deze nieuwe ervaringen besloten we om naar het motel te gaan en onze spullen uit te pakken. Zojuist hebben we genoten van een ontzettend lekker diner.

Het temperatuurverschil tussen San Francisso en de parken is goed te merken. In San Francisco was het tussen de 20 en 25 graden (wat nog echt warm is voor San Francisco heb ik me laten vertellen) en hier is het ongeveer 30 graden of meer. Vanaf nu zal het alleen maar warmer worden... Momenteel zitten we op 2000 meter hoogte in Sequoia park en merk je dus wat minder van de hitte. Verder wil ik graag nog even mijn ergernissen uiten over het aantal Chinezen wat hier rondloopt. Het is alsof ze een heel blik opeens lostrekken: o-ver-al waar je kijkt zie je Chinees: voor je, achter je, naast je, op je... Papa wou vriendelijk zijn door er ééntje over te laten steken maar toen dacht gelijk heel China hier ook gebruik van te maken en kwamen ze allemaal vriendelijk lachend, zwaaiend en waggelend overgestoken (natuurlijk met een camera in de aanslag). Maar verder genieten we ontzettend van ze.

We willen morgen ochtend vroeg aanrijden naar Las Vegas zodat we hier nog iets hebben aan de dag. Deze reis duurt namelijk zo'n 7,5 uur. Nou, dit was het wel weer want anders wordt het wel een erg lang verhaal. Ik zal proberen om in Las Vegas weer een blog te plaatsen met deze keer wat meer foto's!

Groetjes Jolein! :)

• 15 Juli 2015 - 21:09

Hilde Zegers:

Hallo Frans,José, Jolein, Eline en Lotte,
    Leuk verhaal weer, wij genieten ervan en zoooo herkenbaar zeker die Chinezen

• 15 Juli 2015 - 21:22

Hilde:

Bij de Mac Donald heb je altijd gratis wifi

• 16 Juli 2015 - 18:11

Ine Van De Kerkhof:

Bedankt voor de leuke verslagen, weten we wat ons te wachten staat, nog een plezierige reis verder.