Los Angeles, San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu Los Angeles, San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu

Los Angeles, San Simeon

Blijf op de hoogte en volg jose

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Simeon

Hoi allemaal!

Ik ben het weer Lotte, aangezien iedereen heel erg moe is van het lange rijden vandaag besloot ik om zelf nog een blog te schrijven.
We hebben een super leuke tijd gehad in LA en vandaag zijn we aangekomen in San Simeon na een lange rit.

Vrijdag 24-07-2015

Vandaag hebben we een hele drukke dag voor de boeg omdat we morgen de hele dag naar Universal Sudio's gaan. Dus hadden we een paar dingen uitgekozen waar we zeker naartoe wilden, maar toen pap hoorde dat winkelen een groot onderdeel ervan was besloot hij dat hij liever bij het hotel bleef om bij het zwembad te liggen. Dat betekende voor ons: meidendagje! We zijn vroeg met de taxi vertrokken naar de Walk of Fame, wat onze eerste bestemming was. De Walk of Fame is heel lang, veel langer dan we hadden gedacht. Na 3 kwartier lopen hadden we hem nog niet af. Ik kende heel veel namen op de sterren niet maar dat is denk ik omdat ze ook meer van vroeger zijn. We hebben hele leuke foto's daar gemaakt en zo nu en dan nog even een souvenir winkeltje in gedoken. Na een tijdje over de sterren te hebben gelopen besloten dat het mooi was geweest en de taxi te nemen. Op naar The Grove, dat is te vergelijken met de Fashion Outlet in Roermond. heel veel leuke winkeltjes buiten, maar de prijzen verbaasden ons wel heel erg daar. In Amerika zijn kleren, spullen en zeker uiteten heel duur. We hebben daar wel een paar uur rondgelopen. Daarna zijn we met z'n 4en gaan lunchen bij een gezellig restaurantje in de buurt. Omdat we bij The Grove nog niet heel veel hadden gekocht besloten we dat we nog niet helemaal klaar waren met shoppen.. Ja je hoort het al aankomen :) Op naar het volgende winkelcentrum! Beverly Center leek ons wel een geschikte plek. Dat is een heel groot overdekt winkelcentrum met 4 verdiepingen. Aangezien Jolein en ik heel veel van shoppen houden zijn wij een tijdje samen rondgelopen en mam en Eline. Ik heb daar hele leuke spullen gekocht, een schooltas, kleren en een bikini. En toen zijn we last but not least nog even bij Victoria's Secret een kijkje wezen nemen. Nog een aantal uur later waren we allemaal kapot maar we hadden nog 1 laatste bestemming waar we toch nog even een kijkje wilden nemen. Rodeo Drive. Rodeo Drive staat bekend om de dure winkels en je komt daar ook heel snel beroemdheden tegen. Toen we daar aankwamen keken we onze ogen uit: ze hebben daar de duurste winkels ( Gucci, Dior, Dolce & Gabbana en Michael Kors. ) En van auto's kunnen ze ook wel wat (Porsche, Ferrari, Bently en Rolls Royce. ) Natuurlijk hebben we daar niks gekocht, we hebben alleen rondgekeken in de hoop dat we beroemdheden zouden zien. Maar na een tijdje daar rond te hebben gelopen besloten we terug te gaan naar ons hotel waar pap al een tijdje op ons zat te wachten bij het zwembad. Toen we terug kwamen in het hotel ging mam pap ophalen bij het zwembad ( tot zijn grote vreugde. ) Want pap had een super leuke dag gehad bij het zwembad met Gerard Joling.. ( nee hij is hem niet tegen gekomen maar het verhaal krijg je vast nog wel te horen.) Daarna hebben we de taxi gepakt naar Santa Monica Pier om daar een hapje te gaan eten. We hebben bij een heel gezellig italiaans restaurant gegeten waar we zelfs op het begin een rondleiding kregen door de keuken. Na het eten zijn we nog naar de beroemde pier gelopen waar het zoals gewoonlijk super druk maar wel heel leuk was. Jammer genoeg was onze taxi er al snel weer dus konden we niet zolang rond kijken en moesten we al snel weer terug. Toen we weer in de kamer waren hadden we een super leuke 2e dag in LA gehad.

Zaterdag 25-07-2015

's morgens vroeg uit de veren want vandaag staan de Universial Studios op het programma. Dit is een park met alles over films. Hoe ze gemaakt worden en alles erom heen. Om 9 uur waren we al daar en zijn eerst naar een watershow geweest. Een spectaculaire show met veel water over de eerste rijen mensen. Daarna zijn Pap Jolein en ik naar de Minions show geweest. Eline en mam hebben een programma voor die dag gemaakt en we hebben alle shows gezien. Als einde hadden we een super leuke tour van een uur waarbij je achter de schermen kon kijken van alle bekende Hollywood films. Dat was super interessant om allemaal te zien. Daarna hebben we nog bij een klein restaurantje gegeten wat nou niet bepaald een 5 sterren restaurant was ( of überhaupt 1 ster.) Gelukkig viel het aantal chinezen vandaag wel mee.. ongeveer 75%. Nadat ik vast zat in de chinezen, pap zich geel en groen ergerde aan die spleetogen en we er bijna een paar omver liepen was het een hele geslaagde dag. Om 3 uur zijn we terug naar het hotel gegaan om nog een frisse duik te nemen in het zwembad omdat het die dag super heet was. 'S avonds hebben we een simpele pizza gegeten omdat we geen zin hadden om uitgebreid te gaan uiteten. Daarna zijn we vroeg in bed gedoken omdat we de volgende dag LA gingen verlaten :( We moeten morgen 6 uur lang rijden om naar San Simeon te gaan.

Zondag 26-07-2015

Vandaag zijn we vroeg opgestaan omdat we een hele lange rit voor de boeg hebben. We zijn via de Highway One gereden langs de kust en waren rond 3 uur bij San Simeon. Daarna hebben we nog gegeten bij een restaurantje langs ons hotel en nog even een wandeling over het strand gemaakt. Ik heb niet heel veel over deze dag te vertellen omdat we niet zoveel speciaals hebben gedaan.

Ik heb een super leuke tijd gehad in LA, vanaf morgen rijden we weer verder naar Monterey omdat San Simeon maar een tussenstop is om te overnachten. Jaja onze vakantie word steeds korter.. nog een paar dagen en dan zitten we alweer in het vliegtuig op weg naar ons kikkerlandje. Ik ben super benieuwd wat onze reis nog als laatste te bieden heeft.

Ik houd jullie nog op de hoogte van onze laatste activiteiten en tot de volgende keer!

Groetjes Lotte.