Dag 2 en 3 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van jose berbers - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 in San Francisco

Door: Jolein

Blijf op de hoogte en volg jose

11 Juli 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Sorry dat er gisteren geen blog verschenen is maar bij deze zal ik, Jolein, jullie uitbundig vertellen over onze 2e en 3e dag in San Francisco.

Vrijdag 10 juli 2015:
Op vrijdag ochtend zijn we de dag begonnen met een lekker ontbijtbuffet bij ons in het hotel. Hierna hebben we met een hop on hop off bus een rondleiding gehad door San Francisco zodat we de stad een beetje konden verkennen. Ik raad overigens niemand aan dit ooit te proberen want ik heb gevreesd voor mijn leven in de bus, veeeelste steile wegen wat mij betreft en die Amerikanen rijden allemaal alsof ze de bus moeten halen... Met deze bus zijn we over de Golden Gate Bridge gereden en hierna zijn we uitgestapt in het centrum van San Francisco. Hier hadden ik, Eline en Lotte het al snel naar ons zin bij een Victoria's Secret winkel en hebben we een eeuwigheid gespendeerd aan het passen van bikini's en bh's (Persoonlijk denk ik dat dit papa's hoogtepunt van de dag was). Nadat dit gebeurd was zijn we op zoek gegaan naar China Town. Door de poorten van China town kun je alles vinden van Chinese tierelantijn tot voet massages en heerlijke eettentjes (niet dus, deze stinken vooral). Nadat we het wel gezien hadden in China Town zijn we weer op zoek gegaan naar de bus (hiervoor zijn we wel zo'n 88 keer verkeerd gelopen) en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. De blaren stonden bij iedereen op de voeten en dus was het tijd voor een heerlijk glas wijn en wat borrelnootjes! De dag hebben we afgesloten met een diner in het restaurant.

Zaterdag 11 juli 2015:
Vanmorgen zijn we allemaal vroeg uit de veren gegaan om te eten bij de lekkerste breakfast tent die we konden vinden. Deze heet Happy Donut en het eten daar proeft naar een lepel frituurvet die je in je mond steekt. Hier waren we dus allen erg enthousiast over. Na dit heerlijke ontbijt hebben we een shuttle bus gepakt naar pier 33 waar we op de boot moesten om naar Alcatraz te gaan. Alcatraz was een spectaculaire ervaring en erg indrukwekkend om te zien. Via een koptelefoon kon je een audiotour volgen door de gevangenis en gelukkig voor mama kon dit zelfs in het Nederlands! Nadat we de gevangenis van binnen tot buiten bekeken hadden zijn we weer met de boot teruggegaan naar het vaste land. Vanuit pier 33 zijn we teruggelopen naar pier 39 en hebben we hier wat rond gekeken. Pier 39 staat erom bekend dat er hier veel zeehonden te spotten zijn, alleen deze waren er helaas niet in deze tijd van het jaar (volgens mij omdat ze baby's aan het maken waren). Nadat we hier wat rond gekeken hadden hebben we weer de hop on hop off bus gepakt (stiekem de kaartjes van gisteren gebruikt ha-ha) en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Nou, dan zijn we nu aangekomen in het heden. Wederom zitten we op de kamer met een glaasje wijn en wat lekkers en we gaan zo naar het restaurant om een hapje te eten en te kaarten.

Morgen is alweer onze laatste dag in San Francisco.. Mijn indruk van deze stad is dat het enorm toeristisch en druk is en buiten het centrum is het nogal vies, maar blijkbaar hoort dat zo in Amerika. Het centrum zelf is leuk om te zien maar na 4 dagen hier geweest te zijn heb je dat ook wel gehad. We hebben zin om onze tocht te vervolgen en we zijn benieuwd naar wat ons nog verder te wachten staat!

Ik zal ook eventjes wat foto's bijvoegen zodat jullie een beeld krijgen van de ervaringen die we tot nu toe gehad hebben. We houden jullie op de hoogte!

Groetjes Jolein :)

• 12 Juli 2015 - 17:31

Linda Hofmans:

Hallo fam. Berbers,

Ik heb begrepen dat het nu nog vroeg is bij jullie in Amerika. Jullie zullen wel ergens lekker aan het ontbijten zijn. Mooie verhalen om te lezen en we blijven jullie volgen. We zien de foto's wel verschijnen.
    Geniet ze en de groeten uut Tunnis van Hans en Linda

• 13 Juli 2015 - 19:00

Fam. Moers:

Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin, heerlijk. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Geniet ervan samen.